Kto wydaje więcej - stały klient, czy nowy?

W przypadku sklepów internetowych zdobywanie nowych klientów jest podstawą rozwoju. Budowanie pozytywnych relacji, opartych na zaufaniu i poczuciu lojalności jest bardzo ważne. Dane, jakie zgromadził SalesBee mówią o tym, że stały klient jest w stanie jednorazowo wydać w sklepie internetowym aż pięć razy więcej, niż nowy. Dlatego też bardzo ważne jest to, aby zadbać o dobre rekomendacje i zadowolenie swoich klientów, bo może ich to odpowiednio zmotywować do kolejnych zakupów. E-mail jest czymś, co może posłużyć jako niewielkie, acz znaczące podziękowanie, które wyślemy do kupca tuż po tym, jak złoży zamówienie w naszym sklepie.

Poczuje on wtedy, że nie jest tylko źródłem przychodu, ale też ważnym partnerem, o którego komfort dbamy i na którym nam zależy. Filozofia firmy powinna więc opierać się nie tylko nad sprzedażą i jej powiększaniem, ale też na tym, aby w jak najwyższym stopniu spełniać oczekiwania i potrzeby klientów. To krótkie podziękowanie wraz z którym wyślemy informacje podsumowujące zamówienie i jednocześnie dołączymy propozycję zakupu produktów pokrewnych, może stanowić dobry pretekst do nawiązania dłuższej znajomości. Ważne jest to, aby zadbać, by klient sam wyraził zgodę na to, aby możliwe było przesyłanie do niego informacji innych niż te, które dotyczą jego zamówienia. Kiedy sklep internetowy posiada takie pozwolenie, może stworzyć bazę klientów. Da to możliwość pobudzenia ich do kolejnych zakupów i wzbudzenia zainteresowania produktami, które znajdują się w sklepie internetowym.

Wiadomość spersonalizowane są w cenie!

Najbardziej efektywną formą kontaktu jest ta spersonalizowana. Trend ten przebija się przez cały rynek e-commerce. Dane SalesBee mówią o tym, że jeżeli zastosujemy segmentację na kobiety i mężczyzn, a jednocześnie dopasujemy wysyłane wiadomości do wcześniej kupowanych produktów, ma szansę zwiększyć to sprzedać nawet o 20-30 procent. Klienci nie będą się irytować, że ich skrzynki zapychają maile zawierające informacje, które ich nie interesują i chętniej będą odwiedzać nasz sklep. Te sklepy internetowe, które oferują produkty, które trzeba kupować cyklicznie (np. soczewki kontaktowe czy kosmetyki) mogą skorzystać z potęgi mailingu w jeszcze inny sposób i wykorzystać do tego narzędzia typu salesbooster. Zbierają one, porządkują i wykorzystują specjalne automatyczne narzędzia, które zbierają informacje na temat tego, co i kiedy kupowała konkretna osoba i wysyłają mu wiadomości dotyczące możliwości kolejnego zakupu. Klient powinien docenić taką komunikację, bo poczuje, że pamiętamy o jego potrzebach i nie jest nam obojętny, mamy do niego indywidualne podejście. Nie można jednak przytłoczyć klienta często wysyłanymi mailami, bo przyniesie to odwrotny skutek do zamierzonego i może wywołać w nich zniechęcenie i zirytowanie. Poczuje wówczas, że niejako zmuszamy go do zakupów i pewnie poszuka innego sklepu internetowego, który pozwoli mu poczuć się bardziej swobodnie.

Zobacz również

Kategorie
Galeria
O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak bezpiecznie dokonywać płatności przez internet. Dodatkowo ciekawostki o sklepach internetowych, zapraszamy!

płatności m-commerce Dotpay