Handel elektroniczny w Polsce, a sklepy stacjonarne

Nie da się ukryć, że handel elektroniczny jest tą gałęzią gospodarki, która rozwija się najbardziej dynamicznie. Przez to również konkurencja jest w tym obszarze naprawdę duża, przez co sprzedawcy prześcigają się w wymyślaniu nowych oraz nowatorskich rozwiązań, które mają na celu przekonać do produktów lub usług danej firmy, możliwie jak największą ilość klientów. Świadomość e-konsumentów stale wzrasta, dzięki czemu coraz częściej zanim zdecydują się na zakup konkretnego przedmiotu, przeszukują internet w poszukiwaniu tego, który będzie w najbardziej korzystnej cenie oraz najlepszej jakości.

Wydawać by się mogło, że wybierając kanał, w którym kupimy od razu decydujemy się na wybór punktu stacjonarnego, lub też sieciowego, jednak jak się okazuje, bardzo często dzieje się tak, że zanim coś kupimy w internecie, sprawdzamy oferty lokalnych sklepów, oglądamy produkty, zapoznajemy się z ich specyfikacją i dopiero potem dokonujemy zamówienia w internecie, czytając dodatkowo komentarze i rekomendacje zostawione przez innych, wykorzystując porównywarki cen i szukając cen promocyjnych i znacznie niższych od tych, z którym spotkaliśmy się w osiedlowym sklepie, galerii handlowej lub też w markecie czy innym punkcie.

A może trochę statystyk?

Bardzo niewielki odsetek z nas decyduje się na kupno danego towaru czerpiąc wiedzę na jego temat jedynie ze sklepu stacjonarnego. Więcej osób ogranicza się do czytania specyfikacji w internecie, wspomagając się jednocześnie opiniami zamieszczonymi przez innych internautów. Największa ilość osób jednak łączy ze są te dwa kanały. Najpierw wybiera się do sklepu i szczegółowo zapoznaje z jego ofertą, a potem rozszerza swoją wiedzę w oparciu o internet, zyskując pełny obraz i ostatecznie wybierając jedną z opcji zakupu. Stanowi to naprawdę spore wyzwanie dla sklepów internetowych, których jest coraz więcej. Konkurencja tu jest ogromna, a przyciski takie jak “kup teraz” pojawiają się niemal w każdym portalu społecznościowym, przez co potencjalnym klientom może być trudniej dotrzeć do naszego sklepu internetowego i w konsekwencji zostawić w nim swoje pieniądze.

Najlepszym połączeniem wydaje się prowadzenie dwóch sklepów jednocześnie. Sklepy stacjonarne, które rozszerzą swoją sprzedać o kanał sieciowy, mogą liczyć na największe zyski. Klienci dostają wtedy możliwość odbierania zamówionych produktów w sklepie, gdzie również mogą za nie zapłacić. Przez to częściej i chętniej decydują się na kupno. Mają również mniej problemów ze zwrotami, których mogą dokonać odnosząc zakupiony przedmiot do sklepu i nie muszą martwić się wysyłką, nie pokrywają również kosztów z nią związanych.

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak bezpiecznie dokonywać płatności przez internet. Dodatkowo ciekawostki o sklepach internetowych, zapraszamy!

płatności m-commerce Dotpay