Zachowania współczesnych konsumentów

Handel elektroniczny jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki. Konkurencja jest tu naprawdę spora, co sprawia, że sprzedawcy muszą poszukiwać nowych i nowatorskich rozwiązań, które przekonają do siebie najbardziej wymagających klientów. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i dlatego też coraz częściej przeszukują wiele różnych ofert i decydują się na wybór tej, która najbardziej im odpowiada. Badania nad zachowaniami klientów, które zostały przygotowane przez agencję i-systems mówią o tym, że współcześni konsumenci bardzo lubią łączyć różne kanały dostępu do produktów.

Tylko 3 procent z nas ogranicza swoją wiedzę dotyczącą produktów kupując jedynie w sklepach stacjonarnych, ponad połowa z nas w tym celu korzysta jedynie z internetu, a 40 procent osób łączy oba kanały i poszukuje dla siebie najbardziej korzystnych rozwiązań. 23 procent osób najpierw udaje się do punktu stacjonarnego i zapoznaje się z jego ofertą, a potem kupuje w internecie. Ta wielokanałowość to prawdziwe wyzwanie dla sklepów internetowych. W sieci coraz częściej można spotkać przyciski “kup to”, które sprawiają, że łatwo jest dotrzeć do klienta. Jedna z porównywarek cen, jaką jest idealo.pl pokazuje, jak proces ten wygląda w praktyce. Mówi o tym, ile ze sprzedawców internetowych posiada równocześnie sklepy stacjonarne.

Sklep stacjonarny rozszerzony o sklep internetowy

Jeśli posiadamy dwa sklepu jednocześnie, rozwiązanie to może być niezwykle dochodowe. Daje to bowiem konsumentom wielką wygodę i pozwala im decydować, z którego kanału będą korzystać na poszczególnych etapach zakupów. Mogą oni zamówić produkt przez internet, ale odebrać go w sklepie i wówczas również za niego zapłacić. Łatwiej jest również w przypadku ewentualnych zwrotów. Prawie wszyscy chcieli by posiadać możliwość zwrócenia zamówionego drogą internetową produktu w sklepie stacjonarnym, a obok tego także sprawdzenia czy wybrany przez nich w sieci produkt dostępny jest w lokalnym sklepie. Oba rozwiązania niosą ze sobą wiele zalet, które dotyczą nie tylko klientów, ale również sklepów. Rezygnacja z doręczenia zamówienia lub zwrot przez kuriera jest w tym przypadku łatwiejszy i przede wszystkim, tańszy. Ograniczony zostaje tutaj również wysiłek logistyczny, a cały proces jest bardziej ekologiczny. 

Zobacz również

Kategorie
Galeria
O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak bezpiecznie dokonywać płatności przez internet. Dodatkowo ciekawostki o sklepach internetowych, zapraszamy!

płatności m-commerce Dotpay