Pomysł na biznes - sklep internetowy

Jeszcze zanim zdecydujemy się na to, żeby otworzyć własny sklep internetowy, musimy jasno sprecyzować, co chcemy zaoferować potencjalnym klientom. Ważne jest znalezienie grupy docelowej, do której skierujemy swoje produkty, a następnie poznać koszty, które będą związane z przesyłką oraz dokładnie zbadać konkurencję. Jeśli jesteśmy osobą fizyczną i nie prowadzimy jeszcze własnej działalności gospodarczej, może okazać się to dość trudnym wyzwaniem. Trzeba najpierw uzbierać odpowiedni kapitał początkowy lub też trafić umiejętnie na niszę rynkową. Wtedy całe działania mogą okazać się sukcesem, jednak w innych przypadkach zwykle tuż po upływie kilku miesięcy może okazać się, że jesteśmy na skraju bankructwa. Powodem tego może być źle wykonany i zaprojektowany sklep, który nie będzie posiadał rozbudowanej kampanii reklamowej i marketingowej oraz odpowiedniego pozycjonowania, a przy okazji grupa docelowa nie będzie określona jasno i precyzyjnie.

Czynniki takie jak widoczność w internecie, a także wybór najlepszego segmentu, do którego chcemy trafić z naszymi produktami czy usługami. szczególnie jeśli produkt nie był wcześniej sprzedawany w takiej formie, znacznie niweluje ilość konkurencji i może przyczynić się do sukcesu finansowego. Osoba fizyczna, która chce otworzyć swój własny sklep internetowy, nie powinna wybierać popularnych produktów, gdyż konkurencja nie pozwoli się jej przebić. Wyjątkiem może być tu zgromadzenie poważnych środków pieniężnych, które przeznaczy się na pozycjonowanie strony internetowej sklepu. Jeśli wybierzemy produkty przeznaczone dla osób starszych, albo takie, których nie kupujemy bez wcześniejszego przyjrzenia się im z bliska, już na samym początku sprowadzamy na siebie spore szanse na niepowodzenie. Należy również zorientować się w tym, jaką konkurencję posiadamy i sprawdzić, jakie oferty mają inne sklepu, co proponują swoim klientom i jakie mają ceny oraz opinie w internecie. Na podstawie tych informacji, możemy znaleźć lukę, której wypełnienie okaże się korzystne i pokaże, gdzie możemy zbudować swoją przewagę.

A kiedy mam już swój sklep stacjonarny?

Jeśli posiadamy punkt sprzedaży stacjonarnej, rozszerzenie jego działalności o internet jest doskonałym rozwiązaniem. Już na samym początku bowiem posiadamy produkty, które możemy sprzedawać, a także mamy jasno określoną grupę docelową. Klienci, którzy robią u nas zakupy i jednocześnie korzystają z internetu, mogą częściej decydować się na taką formę zakupu, co sprawi, że zyskasz dodatkowe korzyści i przychody. Okres przejściowy, po którym tego typu działalność zaczyna przynosić dochody to zwykle rok. Magazyny, które posiadają sklepy stacjonarne rozwiązują kolejny problem, a mianowicie nie musimy ponosić dodatkowych kosztów związanych z magazynowaniem i przechowywaniem produktów. Reklama jest tu podstawą i jedną z pierwszych rzeczy, o jakie należy zadbać, gdyż pomaga dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów.

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak bezpiecznie dokonywać płatności przez internet. Dodatkowo ciekawostki o sklepach internetowych, zapraszamy!

płatności m-commerce Dotpay